این که آیا شما در حال راه اندازی یک دفتر، یک پارکینگ تجاری، مانند یک مرکز خرید یا فرودگاه هستید. یک پارکینگ برای یک جامعه مسکونی یا دفتر؛ یا یک فضای پارکینگ با کاربری مختلط - یک راهبند پارکینگ به شما کمک می کند دسترسی را کنترل کنید و اموال و کاربران خود را ایمن نگه دارید.

راه بند پارکینگی ابزارهای کنترل دسترسی هستند که برای تأمین یا محدود کردن دسترسی وسایل نقلیه طراحی شده اند. این موانع عمدتاً برای پارکینگ خودروها در ساختمان‌ها، موسسات، مراکز خرید یا دیگر تأسیساتی استفاده می‌شوند. با جای پارک. افرادی که با این دستگاه ها آشنا نیستند، معمولاً رانندگان مبتدی، گاهی اوقات در مورد اینکه با آنها چه کار کنند دچار سردرگمی می شوند. دیگران فقط می خواهند بدانند پشت پرده چه خبر است.

 راهبند پارکینگ

در این مقاله، در مورد موانع، نحوه عملکرد راه بند و به طور کلی کنترل دسترسی به پارکینگ صحبت خواهیم کرد. این به شما درک بهتری از اتفاقاتی می دهد که وقتی سعی می کنید وارد یک فضای پارکینگ با موانع پارک ماشین شوید، چه اتفاقی می افتد. برای کسب اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه کنید.

راه بند پارکینگ را می توان به دو نوع اصلی دسته بندی کرد: راهبند پارکینگ دستی و راه بند پارکینگ اتوماتیک.

راهبند پارکینگ دستی

راهبند پارکینگ دستی نیازی به داشتن ایستگاه کنترل یا منبع تغذیه ندارند. اینها موانع ساده ای هستند که اگر به کنترل دسترسی خاصی روی فضای پارک خود نیاز ندارید از آنها استفاده می کنید. دارای یک سیستم قفل ساده است که به شما امکان می دهد بسته به اینکه پارکینگ در حال حاضر کار می کند یا بسته است، در موقعیت های باز و بسته قفل کنید.

قیمت راه بند پارکینگ

راه بند پارکینگ بسته به میزان اندازه و قد خود، میزان موادی که در آن ها استفاده شده است. و موارد بسیار دیگر، دارای قیمت های متنوعی بوده که به دلیل نوسانات قیمتی کنونی داخل کشور نمی توان به صورتی صریح برای آن ها قیمتی عنوان نمود. به همین خاطر بهتر است تا با شرکت آپامه صنعت برای تعیین میزان قیمت تماس حاصل نمایید.

راه بند پارکینگ اتوماتیک

از سوی دیگر، راهبند پارکینگی اتوماتیک کنترل دسترسی تخصصی تری را ارائه می دهد و همچنین محافظت بهتری را ارائه می دهد. این موانع نرم افزار یا سیستم های هوشمند تری دارند که به عملکرد بهتر آنها کمک می کند. آنها از صفحه کلید، تلفن داخلی، رمزگذار یا حتی تشخیص خودرو یا تشخیص پلاک برای ارائه دسترسی راهبند پارکینگ به شما امکان می دهد تصمیم بگیرید که کدام خودروهای خاص می توانند دسترسی داشته باشند، بر خلاف موانع دستی که همیشه بسته یا باز هستند.

اگر می‌خواهید فضای پارک خود را به درستی ایمن کنید و فقط به وسایل نقلیه منتخب اجازه ورود دهید، راهبند پارکینگ اتوماتیک باید همان چیزی باشد که به دنبال آن هستید.

نحوی عملکرد راهبند پارکینگی

تنها با یک سیستم قفل ساده و بدون قطعات اضافی، حصار دستی پارک خودرو به راحتی قابل درک است. شما فقط آن را باز یا بسته می کنید. با این حال، راهبند پارکینگ اتوماتیک، پیچیده‌تر از آن است. به همین دلیل است که ما روی موانع خودکار و نحوه کار آنها در اینجا تمرکز خواهیم کرد.

به طور کلی راهبند پارکینگ از یک بوم، یک واحد کنترل و یک موتور تشکیل شده است. بوم مانعی است که از عبور وسایل نقلیه جلوگیری می کند، واحد کنترل مرکز فرماندهی اصلی مانع است و موتور از یک منبع نیرو برای حفظ همه چیز استفاده می کند.

فرآیندهای مربوط به راهبند پارکینگ

تشخیص راهبند

مهم نیست که چه نوع راهبند پاکینگی استفاده میکنید، اولین قدم همیشه تشخیص است. راه بند باید بداند چه زمانی یک وسیله نقلیه نزدیک می شود یا زمان کافی برای واکنش نخواهد داشت. برخی از راهبند ها از حسگرهای مافوق صوت و دیگر آشکارسازها برای دیدن یک وسیله نقلیه در حال نزدیک شدن استفاده می کنند. سیستم‌های تشخیص شماره پلاک حتی وجود دارد که از دوربین‌ها برای شناسایی وسایل نقلیه نیز استفاده می‌کنند. از همان سنسورها برای عبور ایمن خودرو و جلوگیری از بسته شدن راه بند  در حالی که خودرو هنوز زیر آن است استفاده می شود.

مداخله انسانی

سایر راهبند پارکینگ اتوماتیک هنوز به نوعی مداخله انسانی نیاز دارند. ممکن است شخصی در حال کنترل واحد باشد و دکمه ای را فشار دهد یا کدی را برای باز کردن یا بستن راه بند تایپ کند. این معمولا در پارکینگ هایی که برای ورود به آن نیاز به پرداخت یا ثبت نام دارند دیده می شود.

همچنین امکان نصب سیستم اینترکام وجود دارد که از راه دور با پرسنل مجاز تماس می گیرد. این می تواند به این معنی باشد که سیستم از طریق تلفن همراه کارکنان را مطلع می کند و مهم نیست که کجا هستند، آنها می توانند به وسیله نقلیه دسترسی داشته باشند.

حرکت راه بند

هنگامی که شناسایی یا مداخله انسانی اتفاق افتاد، تنها در این صورت است که راه بند شروع به حرکت می کند. همانطور که وسیله نقلیه عبور می کند، بوم همانطور که توسط سنسورها تشخیص داده می شود باز می ماند. برخی از راه بند ها دارای ویژگی پرش هستند که در آن اگر مانع بسته شدن ناگهان جسمی را شناسایی کند، بلافاصله به سمت بالا برگشته و دوباره باز می شود. این کار از صدمات یا آسیب های ناخواسته جلوگیری می کند.

مزایای استفاده از راهبند پارکینگ

چند دلیل برای استفاده از موانع امنیتی وجود دارد:

-هزینه های پرسنل نصب راه بند به معنای کاهش هزینه های استخدام کارکنان است زیرا پارکینگ خودروی شما امروز به کارگران کمتری نیاز دارد تا آن را اجرا کنند. شما همچنان برای پرس و جو یا مسائل گاه به گاه به کارمندان نیاز خواهید داشت، اما در بیشتر موارد، تجهیزات به خودی خود کار خواهند کرد.

-امنیت. فقط مشتریان مجاز می توانند وارد پارکینگ شوند.

سرعت ورود و خروج و راحتی. مشتریان زمان بسیار کمتری را صرف صف برای ورود یا خروج می کنند. این به یک تجربه صاف و مثبت اضافه می کند.

یک مزیت دیگر این است که این ماشین ها اطلاعات حسابداری دقیق را در پایان روز به شما ارائه می دهند.

به طور کلی،راهبند پارکینگی نه تنها می توانند جریان کارمندان یا مشتریان را در داخل و خارج بهبود ببخشند، بلکه باعث صرفه جویی قابل توجهی در پول شما می شوند. علاوه بر این، موانع امنیتی یک محیط امن و قابل اعتماد ایجاد می کند و مردم را تشویق می کند که دوباره به کشور بازگردند. بنابراین، بازدیدکنندگان خوشحال شما احتمالاً مشتریان دائمی شما خواهند شد.برای اطلاع از قیمت راهبند میتونید از سایت آپامه صنعت بازدید کنید.

خرید راهبند